onsdag 14 augusti 2013

CV på YouTube? Personligt varumärke?


Sommarlovet lider mot sitt slut och en ny termin börjar. Jag har haft förmånen att träffa närmare 100 av de nya andraårseleverna på ProCivitas i sommar. Det är en härlig mix av Work Hard där de ofta kämpat till sig toppbetyg i årskurs 1. Det är också mycket Be Nice. De är trevliga och sociala. Vi har mest kikat på Dream BIG när vi träffats. Vad finns det för mål och hur kan vi se till att nå dit. Det är inte bara akademiska meriter som räknas. Vi pratar mycket om det personliga varumärket och det ska innehålla och hur det ska fyllas med olika aktiviteter och framför allt hur ProCivitas kan hjälpa till med det!

Varumärket bör också synas digitalt. Nu nås jag av rapporter att en del studenter/arbetssökande lägger upp sin CV på YouTube. Jag hittade några få:


Jag hoppades på att få se en 60 sekunders cool reklamfilm. Jag blev lite besviken. Detta verkade nästan desperat dåligt!

Har du sett något annat bra?

Anyhow, trenden är tydlig. Du måste marknadsföra dig själv och ditt personliga varumärke. Fundera på hur din reklamfilm skulle se ut!

2 kommentarer:

  1. http://vimeo.com/57227879

    Hur grym som helst! Är bekant med vänner till honom, och han fick extremt många jobberbjudanden från sälj till PR och reklam.

    SvaraRadera
  2. + galen spridning i sociala medier!

    SvaraRadera