söndag 21 augusti 2016

DBD - Dream Big Dinners

Som ledare på ProCivitas har jag i flera år rest med många elever över hela världen. Då jag själv är lite ”food junkie” har jag ur egen ficka bjudit många elever på snäppet finare middagar.

Under middagen har eleven från ProCivitas förstått att det inte finns några ”free lunches”. Eleven har fått beskriva sina framtidsdrömmar och ge en indikation på var och när det blir payback på middagen.

Alla gäster och middagar har noggrant förts in i ett Excelark och den som ligger "bäst på det" är skyldig mig sju Michelinstjärnor.

Jag ser detta som ett trevligt sätt att hålla kontakten med alumnielever som nu gör sina karriärer och jag bara älskar när de frågar om råd eller om kontakter. Samtidigt lär jag fantastiskt mycket om läget där ute!

Än så länge har bara en elev bjudit tillbaka! Han lät sina föräldrar bjuda mig på middag hemma i föräldrahemmet! Det var verkligen supertrevligt!


I dag blev jag precis inbjuden av elev nr 2 till en trevlig middag i Genève, där hon nu jobbar på FN. Jag åker direkt med glädje och bockar av i Excelarket och ser fram mot 436 nya äventyr de kommande åren.  Ett antal löften börjar närma sig sin deadline.

Tills vi hörs igen: Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar