torsdag 11 maj 2017

Linkedin - sweet stories

Jag ser gärna att alla elever från ProCivitas har en bra profil på LinkedIn. Vi har haft föreläsningar på temat t ex från Linda Björk.

I går fick jag ett meddelande på Linkedin: "Slog mig också att för cirka 7 år sedan så sa du till mig i ljusgården att jag borde skaffa ett konto på ett professionellt nätverk kallat "LinkedIn", lite visste man då att jag 6 år senare skulle bli anställd av samma bolag!"

Avsändaren var Joel Langåker och efter sina studier på CBS är jobbar han nu på LinkedIn och är så vitt jag vet den enda alumnin på LinkedIn.

Samma kväll fick jag ett nytt meddelande på Facebook från Ola Nordbye, en framgångsrik banker i London: "Fick precis reda på att du är min first ever kontakt på LinkedIn! Det är ganska coolt!"

Joel och Ola är ett praktexempel på Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar